Retur, garanti & reklamation | Telefonshoppen
  • Fri frakt 
  • Snabba leveranser
  • Sveriges bästa priser
  • Snabba leveranser
  • Sveriges bästa priser
  • Säljsupport - Vardagar 8.00-18.00

 
Priser inkl. moms

Retur, garanti & reklamation

Vill du ångra din beställning eller har fått problem med en av våra produkter? Beroende på orsaken till varför du söker dig hit så finns det några olika tillvägagångssätt. 

Returnera en vara

Om du nyligen har beställt en vara och vill ångra ditt köp så finns det några riktlinjer att förhålla sig till. På sidan Ångra ett köp kan du läsa mer om vad som gäller och hur du går tillväga.

Reklamera en vara

En reklamation är en åtgärd man kan ta till när en produkt fått problem inom 3 år från ett köp. Reklamation genomförs när en produkt haft problem sedan start och innebär att vi som säljare är skyldiga att avhjälpa dig med problemet. Här kan du läsa mer om vad som gäller och hur du går tillväga för att Reklamera en vara.

Ansöka om garanti

När man ansöker om Garanti så gör man det direkt hos produktens tillverkare eller ombud. För att få hjälp med ett problem som täcks av garanti så förutsätter det att problemet beror på ett fabrikationsfel som ej orsakats av oaktsamhet som att t.ex. tappa telefonen eller ROOTa mjukvaran. Här kan du läsa mer om hur går tillväga för att Ansöka om garanti .

Inget av ovanstående stämmer in på mig

Om du t.ex. tappar din mobil och skärmen spräcks så täcks detta varken upp av reklamationsrätten eller garantin. Då bör du istället kontakta försäkringsbolaget där du har din hemförsäkring och höra efter om du har en s.ka. allriskförsäkring, även kallat drulleförsäkring eller otursförsäkring i folkmun. 

Har du ytterliggare frågor gällande retur, garanti eller reklamation är du alltid välkommen att Kontakta oss