Returpolicy företag

I syfte att underlätta hantering av returer som ej ingår som standard har vi tagit fram en returpolicy för företag. Samtliga returer som hanteras behöver godkännas för hantering enligt returpolicy innan vidare åtgärd tas. Syftet med denna returpolicy är att företagskunder vid behov ska kunna returnera varor oavsett skick och orsak. Vid sedvanlig reklamation, garanti ber vi er att göra en vanlig felanmälan.

A. Retur av oanvänd produkt 

Vi krediterar 95% av aktuellt pris eller försäljningspris efter att varan kontrollerats. Detta alternativ passar vid felbeställning eller avbokning från underliggande kund. 

B. Retur av använd produkt

Vi krediterar 80% av aktuellt pris efter att varan kontrollerats och eventuella fel åtgärdats. Detta alternativ passar i de fall då produkt haft fel och sedvanlig felavhjälpning via garanti eller reklamation inte är ett alternativ.

Så här går det till:

1. Kontakta oss via formuläret nedanför och fyll i vad som önskas.

2. Vid godkänd retur skapar vi ett serviceärende åt er för vidare hantering.

3. För att retur ska hanteras behöver varan vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att retur enligt policy godkänts.